van der Horst

Auto GP: Nürburgring: Kimiya Sato loopt verder uit na winst in race 2

Na een sterke race won Kimiya Sato de tweede Auto GP race op de Nürburgring waardoor zijn voorsprong in het kampioenschap nog wat groter wordt. Vooral de manier waarop hij Campana passeerde wekte bewondering op, wanneer Campana langs buitenom in een bocht voorbij La Rocca ging, dook Sato binnendoor voorbij beide kemphanen, een manoeuvre dat aan de basis lag van zijn toekomstige overwinning. Uiteindelijk won de Japanner met 8.5 seconden voorsprong op Vittorio Ghirelli.
  • Hamofa Performance
Ghirelli klom ook gestaag op maar verloor veel tijd bij het passeren van Campana en La Rocca en wanneer hij op het einde van de race ook voorbij een na een felle remonte als tweede rondtoerende de Jong ging, was Sato te ver uitgelopen om nog een aanval in te zetten.  De Jong behield alsnog de derde plaats voor Campana.

Rookie La Rocca mocht van op de pole vertrekken maar verloor al onmiddellijk na de start van de race de leiding aan Campana en zakte geleidelijk verder weg om alsnog als zevende te eindigen. In de laatste ronde vocht de La Rocca nog met Karthikeyan om de vijfde plaats maar hij ging dwars en verloor zo veel tijd. Narain Karthikeyan werd in de eerste ronde aangereden door Pal Kiss en ging rond maar vocht zich dus terug naar een vijfde plaats. Pal Kiss profiteerde ook van de fout van La Rocca in de laatste ronde en werd nog zesde. Giovesi zaterdag nog tweede verloor veel tijd in de pits en belandde finaal op de tiende plaats.

Uitslag Nürburgring race 2:

1. Kimiya Sato (Euronova Racing) 23 ronden
2. Vittorio Ghirelli (Super Nova International) +8.585
3. Daniel de Jong (Manor MP Motorsport) +9.449
4. Sergio Campana (Ibiza Racing) +13.450
5. Narain Karthikeyan (Super Nova International) +17.490
6. Tamas pal Kiss (Ibiza Racing) +20.326
7. Roberto La Rocca (Comtec-Virtuosi) +21.578
8. Michela Cerruti (MLR 71) +22.198



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Circuit Internationaal op zondag 18 augustus 2013.
  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons