Hockenheim: Voorbeschouwing Maxime Martin
“Uiteraard”, haast hij zich te antwoorden. “Maar op dit ogenblik tast ik nog volledig in het duister als het gaat over hoe competitief onze BMW zal zijn tegenover de concurrentie. De drie officiële testdagen die een paar weken geleden in Estoril en Oschersleben op het programma stonden hebben me niet veel wijzer gemaakt, behalve dan dat het best mogelijk is dat we opnieuw het scenario van vorig jaar zullen beleven, waarbij het niveau van de competitiviteit verschilt van circuit tot circuit. Dus ik kan je onmogelijk vertellen waar we ons zouden situeren. Afspraak na de eerste kwalificaties op zaterdagnamiddag voor een eerste analyse.”
Dit jaar verandert de DTM van format. In plaats van één race van 75 minuten worden er per meeting nu twee wedstrijden georganiseerd (de eerste op zaterdagnamiddag is 40 minuten lang, de tweede op zondag is een uur lang), telkens voorafgegaan door een kwalificatiesessie.
“Er zijn negen meetings, dus dat maakt achttien wedstrijden”, benadrukt de Brusselaar. “Dat betekent dat wat ook het resultaat op zaterdag moge zijn, we ’s anderendaags van op nul beginnen, met nieuwe kwalificaties en een nieuwe race. Dat zal het kampioenschap nog interessanter maken en het spektakel voor het publiek nog intenser.”
Als pure prof heeft de vertegenwoordiger van het RACB National Team zijn fysieke paraatheid afgelopen winter goed verzorgd.
“Naast de trainingen die me door de physio’s van het RACB National Team werden aangeraden heb ik samen met het hele BMW team ook twee trainingsstages afgewerkt. De eerste, in Italië, was eigenlijk meer een algemene medische check-up, maar de tweede, in Lanzarote, was iets… gespierder. Voetbal, wielrennen, volley, golf, het passeerde allemaal de revue. Zo werden de banden tussen de rijders versterkt en werd er tegelijk aan de conditie gewerkt. Ik voel me meer dan ooit klaar om de strijd met de concurrentie aan te gaan.”
RACB press
Tweet