van der Horst

SuperGT klasse opengesteld voor verbeterde GT3's

8f21862be84c753e0e223253cbeca50a5ad5792d.jpg
De organisatie van het GT Open kampioenschap heeft in aanloop naar het nieuwe seizoen enkele wijzigingen doorgevoerd in het reglement, het betreft vooral de indeling van de wagens in de twee klasses en het opsplitsen van de rijders in amateurs en professionals. Er zijn twee klasses in de GT Open, met name de SuperGT en de GTS, voorheen voorbehouden aan GT2’s en GT3’s respectievelijk. Vanaf dit jaar mogen ook uitgebouwde GT3 wagens uitkomen bij de SuperGT’s, een wijziging die ook al geldt voor de aanstaande Winter Series.
  • Hamofa Performance
Organisator Jesus Pareja zegt dat hij met de nieuwe indeling de klasses een duidelijkere identiteit heeft gegeven die rekening houdt met de evolutie in het huidige GT landschap. Wagens die aan de volgende specificaties voldoen  kunnen nu uitkomen in de SuperGT klasse: FIA GT2, verbeterde FIA GT3 (onder meer rijhoogte), ACO GTE en GT2 Open (GT2’s met nationale homologatie). Een balance of performance die het wagengewicht, restrictor doormeter of de rijhoogte kan beïnvloeden moet de prestaties van de verschillende wagens gelijk houden. In de GTS klasse mogen alle GT’s uitkomen die strikt voldoen aan
V8 Racing Corvette C6.R - Longin/Sijthoff
V8 Racing Corvette C6.R - Longin/Sijthoff
een FIA of ACO homologatie, maar het rijdersduo mag maximum één professionele piloot (FIA platinum of gold classificatie) tellen naast een amateur (FIA silver en bronze classificatie) of twee amateurs, daar waar in de SuperGT klasse twee professionals de wagen mogen delen. Ook voor de GTS wagens is een balance of performance systeem voorzien om de prestaties van de wagens op elkaar af te stellen.


Foto's: Fotospeedy/GT Open



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in International GT Open op vrijdag 17 januari 2014.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons