HWA bedankt Gerhard Ungar voor bewezen diensten
Een ingrijpende beslissing als men weet dat de figuur van Gerhard Ungarn nagenoeg 'incontournable' was. Sinds hij eind 1987 voor AMG en later HWA ging werken, werd de Duitser alom om zijn technisch vernuft geprezen. Alleen reeds in het DTM (het ITC incl.) pakten de door Ungarn ontworpen wagens 170 zeges in 364 wedstrijden, 10 rijderstitels en negen merkentitels en ook in het FIA GT-kampioenschap gooide hij tijdelijk hoge ogen. Daarenboven stond hij aan de wieg van het succesrijke Mercedes-Benz-motorenproject in F3 en van het SLS AMG GT3-project voor klantenteams.
De voorbije jaren ging het Mercedes in het DTM niet langer voor de wind. De laatste titel dateert reeds van 2010 toen Paul di Resta kampioen werd, voor merkgenoten Paffett en Spengler. In 2011 moest laatstgenoemde zich tevreden stellen met een derde stek achter het Audi-duo Tomczyk-Ekström en in 2012 greep Gary Paffett voor 4 punten nipt naast de titel die Spengler, inmiddels naar BMW verkast, toekwam. Vorig jaar werd resoluut de youngster-kaart getrokken, wat zich vertaalde in amper twee overwinningen voor ancien Gary Paffett en Robert Wickens. Dat Mercedes vorig weekend met lege handen richting Stuttgart terug moest - het merk scoorde bij de seizoenstart in Hockenheim geen enkel punt - betekende dus na 26 jaren dienst het einde voor Ungarn die binnen het huis tot nader order wordt opgevolgd door Ulrich Fritz
HWA AG, de sportafdeling van AMG, ontwerpt en bouwt niet alleen de Mercedes-Benz DTM-wagens maar runt dit jaar ook zelf vijf van de zeven DTM Mercedes AMG C-Coupé voor Paffett, Di Resta, Vietoris, Wehrlein en Wickens. De twee overige Mercedes' worden gerund door Mücke Motorsport, voor Vitaly Petrov en Daniël Juncadella.
Tweet