Mo Nunn heeft ons verlaten
![James Hagan - Ensign MN177](https://www.autosport.be/i/200/galleries/522/0191adf630c27c76efda34e9fb197973e7783021.jpg)
![Chris Amon - Ensign MN176](https://www.autosport.be/i/200/upload/da5944cc2aa407b4a3827a88f9a31756f6fa784a.jpg)
1977 kondigde zich veelbelovend aan, met Tissot had Nunn een grote sponsor aangetrokken en kon hij Clay Regazzoni inhuren als rijder. Doch vielen de resultaten tegen; verder dan twee vijfde plaatsen kwam de Zwitser niet en eind dat jaar koos Regazzoni om te vertrekken naar Shadow. In 1978 reden verschillende meestal betalende rijders voor Ensign, waaronder Danny Ongais, Brett Lunger en Lamberto Leoni. Voor 1979 bouwde Nunn zijn eerste eerder revolutionaire wingcar en met Derek Daly beschikte hij over een beloftevolle rijder, maar de wagen bleek een mislukking te zijn en Daly verliet het team nog voor het einde van het seizoen.
![Simon Fish - Ensign N180](https://www.autosport.be/i/200/galleries/522/2cc0818ce4c9944c98a2ea8aed2b68a56414308e.jpg)
Mo Nunn verhuisde naar de Verenigde Staten en maakte er carrière in de CART en Indy Car. Hij hielp Emerson Fittipaldi aan de zege in de 500 Miles of Indianapolis, bij Chip Ganassi leidde hij Alex Zanardi en Juan Pablo Montoya naar de titel alvorens hij in 1999 zijn eigen team oprichtte. Het grote succes bleef uit en in 2004 besloot Nunn definitief met de autosport te kappen.
Foto's: Ronald Janssens & Chris Amon Facebook
Tweet