van der Horst

Monza: De actie op vrijdag (+ Foto's)

Pitwalk in Monza
Pitwalk in Monza
Vandaag trotseerden in Monza al heel wat fans de loden hitte om getuige te zijn van de vrije trainingen. 's Ochtends konden de tifosi al bijna een eerste wapenfeit vieren, ware het niet dat Fernando Alonso slechts 35 duizendsten van een seconde tekort kwam op Lewis Hamilton om de besttijd te klokken. Het feit dat Vettel vervolgens in de tweede sessie van die tijd nog meer dan een seconde afdeed viel al helemaal niet in goede aarde.
  • LTF
Decoratie van het motorhome van Mclaren ter gelegenheid van hun 50e verjaardag
Decoratie van het motorhome van Mclaren ter gelegenheid van hun 50e verjaardag
Bij Renault had men juist wel reden tot juichen daar WK-leider Vettel in die tweede vrije training gevolgd werd door zijn teamgenoot Mark Webber en de beide Lotus wagens van Räikkönen en Grosjean. Vier door Renault aangedreven wagens in de top vier dus, het kan tellen op een circuit als Monza waar topsnelheid van essentieel belang is. Voor polekoning Mercedes wordt het morgen tijdens de kwalificaties dus opletten geblazen. 

Op 2 september 1963 was het Bruce McLaren die officieel het naar hem genoemde team boven de doopvont hield en het team viert hun vijftigste verjaardag dan ook in Monza met ondermeer een geslaagd ontwerp op het motorhome dat eer brengt aan hun voormalige kampioenen en aan de stichter zelf.

Romain Grosjean even van de baan tijdens de vrije trainingen
 
Ferrari fans
 
Sebastian Vettel - Red Bull Racing


Lewis Hamilton - Mercedes AMG
 
Romain Grosjean - Jacques Villeneuve
 
Fernando Alonso - Ferrari


Naast de Formule 1-actie was er ook GP2, daarin was het Sam Bird die zijn titelrivaal Fabio Leimer klopte voor de pole voor de zaterdagrace. Stefano Coletti en Felipe Nasr, die qua puntenaantal maar nipt voor de beide mannen op de eerste startrij staan, klokten respectievelijk de zesde en twaalfde tijd.

Sam Bird - Russian Time
 
Fabio Leimer - Racing Engineering
 
Jolyon Palmer - Carlin


Foto's: Georges De Coster





Dit artikel werd gepubliceerd door Arne Simons in Formule 1 op vrijdag 6 september 2013.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons