van der Horst

Niet Luiz Razia maar Jules Bianchi stapt in bij Marussia

Jules Bianchi
Jules Bianchi
Al dagen circuleren de geruchten dat de sponsors van de Braziliaanse rijder Luiz Razzia hun verplichtingen ten opzichte van het Marussia F1 team niet konden naleven en dat het Russische team op zoek was naar een vervangende rijder. Toen Razia gisteren niet op het appel verscheen voor de eerste testdag van de week op het circuit van Jerez circuleerden al vlug verscheidene namen van piloten die zijn plaats nog deze week zouden innemen. Zo werden ondermeer Heikki Kovalainen, Narain Karthikeyan en Jules Bianchi genoemd als mogelijke opvolgers. Marussia heeft vandaag de knoop doorgehakt en Jules Bianchi zal vanaf de derde testdag van deze week en voor de rest van het jaar het stuur nemen van de Marussia MR02.
Liuz Razia is er dus niet in geslaagd het beloofde sponsorgeld aan te brengen en verliest dus zijn plaats bij het Russische Marussia F1 team ten koste van Jules Bianchi. Razia heeft dus slechts eenmaal het stuur kunnen nemen van de Marussia F1 en dat tijdens de eerste testsessie op het circuit van Barcelona. Bianchi daarentegen rekende er op om tweede rijder te worden bij Force India, waar hij verleden jaar fungeerde als testrijder. Gisteren maakte het Indische team bekend dat het koos voor Adrian Sutil en bood de gefrustreerde Bianchi enkel opnieuw een rol als testrijder aan. Maar zodra dit nieuws bekend was knoopte het managent van de Franse rijder de gesprekken aan met Marussia verantwoordelijke John Booth en met succes. Bianchi wordt dit jaar de vierde Franse rijder op de startgrid en komt morgen al in actie op de derde testdag van de tweede testsessie op het circuit van Barcelona. Met het aannemen van een rijder uit de Ferrari Driver Academy hoopt Marussia mogelijk de banden aan te trekken met de Italiaanse constructeur met het vooruitzicht op het bekomen van een motor voor volgend seizoen.

Foto: Racing International Photo



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Formule 1 op zaterdag 2 maart 2013.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons