Norisring: Nabeschouwing Maxime Martin
De Norisring is een bijzondere wedstrijd op de DTM-kalender en dat kon Maxime Martin aan den lijve ondervinden.“Op zondag waren de weersomstandigheden barslecht. Maar toch was er een massa toeschouwers aanwezig om deze stratenrace bij te wonen”, kon de jonge Belg vaststellen. “Wat de piste betreft, ik kan inderdaad bevestigen dat die er heel hobbelig bijligt! En zoals bij zowat ieder zichzelf respecterend stratencircuit is de foutenmarge hier miniem. Iedere fout betaal je cash.”
Toch verhinderden die omstandigheden de vertegenwoordiger van het RACB National Team niet om in de aanvangsfase naar voren op te rukken. “Van op de tiende plaats wist ik al snel naar de vijfde plek te rijden. Op dat moment was ik de best geplaatste van de BMW-rijders. Maar nadien viel ik wat terug. Aanvankelijk omdat de bandendruk in mijn banden te hoog was, nadien kreeg ik te maken met een probleem aan de versnellingsbak.”
De rijder van het RMG Team lag op het ogenblik van de pitstop dan ook op een achtste plaats. “En toen kreeg ik van de mecaniciens regenbanden mee, terwijl de omloop begon op te drogen”, legt de Brusselaar uit. “Uiteraard had ik toen slicks nodig en ben ik dus een tweede keer de pitstraat ingereden, om zo mijn BMW van de juiste rubbers te laten voorzien. Dat verklaart waarom ik als 17de eindig, op twee ronden van de winnaar.”
Martin is ontgoocheld, maar koestert geen wrok. “Tuurlijk is het frustrerend om niet tot het eind vooraan mee te kunnen strijden, maar ik onthoud vooral dat mijn BMW in de aanvangsfase op een doorweekte piste heel competitief bleek. Ik was er echt van overtuigd dat ik bij de eerste vijf zou kunnen finishen.”
Foto: RACB Press
Tweet