van der Horst

24H Le Mans: Recuperatiezones voor hybridewagens zelfde als vorig jaar

Audi Sport Team Joest - Audi R18 e-tron quattro
Audi Sport Team Joest - Audi R18 e-tron quattro
De FIA en ACO hebben net als verleden jaar de zones op het circuit bepaald waar de hybridewagens mogen gebruiken maken van hun recuperatiesysteem. Net als vorig jaar zijn er zeven remzones waarbij het systeem over 50 meter gebruikt mag worden; deze remzones liggen voor de bochten die ook al bij de editie 2012 in aanmerking kwamen.
De 7 ERS-zones te Le Mans 2013
De 7 ERS-zones te Le Mans 2013
De energie gerecupereerd voor die bochten mag dan later gebruikt worden om de wagen op andere delen van de omloop te laten versnellen. Zulke recuperatiezones worden door de FIA aangeduid voor elke wedstrijd tellende voor het WEC en deze worden voorafgaand aan de race via simulaties bepaald. Op het circuit van Le Mans, dat bijna 14 kilometer lang is, zijn er dus zeven zulke remzones die elk worden geïdentificeerd door de nummer van de baanpost die het dichtst gelegen is bij de er op volgende bocht. De zones zijn de volgende:

Remzone #1: Post #8 – Dunlop Chicane
Remzone #2: Post #42 – Eerste chicane rechte lijn
Remzone #3: Post #60 – Tweede chicane rechte lijn
Remzone #4: Post #76 – Mulsanne bocht
Remzone #5: Post 96 – Indianapolis bocht
Remzone #6: Post 115b – Porsche bocht
Remzone #7: Post #131 – Ford bocht

Foto: Georges De Coster



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in 24 Heures du Mans op vrijdag 21 juni 2013.
  • Skylimit Events

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons