Slalom Kuurne: Dominante zege voor VW Polo GT van Dominique Van Kerckhove
Jelrik Suffeleers hield vast aan zijn tweede tijd, die hij nog bracht naar 1’52”65. Jos Bronckart, met een lange foutenreeks in de eerste manche, een afgebroken derde run en een tik in de afsluiter, lukte met de Renault Clio nog net een 1’52”97, goed genoeg voor het podium. Maar het verhaal vertelde op de baan nog wat anders. Met 1’48”06, en moeten we dan zeggen met een luttele drie seconden achterstand, vonden we immers Frederik De Clercq op de Locost. Tweede op de baan, maar niet in de rangschikking want de “Fast Freddie” Locost staat immers ingeschreven in de Divisie 4 en evolueert dus buiten klassement. Maar het is dus duidelijk, de AC Cameleon boys zijn snel, zeer snel en zelden zagen we zo’n groot verschil met de achtervolgers. Kijken dus wat het vervolg binnen twee weken zal brengen in Zonhoven.
Dominique Van Kerckhove winnaar Slalom van Kuurne
“Aan de auto is op zich niets veranderd. Het is nog steeds dezelfde motor en dezelfde versnellingsbak. Vanwaar het verschil dan komt? De ophanging en de uitlijning van de ophanging die Frederik in zijn garage doet. Bovendien hebben we hier ook de Extreme banden geprobeerd, waarvan Frederik de verdeling doet in België. Een pak goedkoper en als ik daar nu ook nog gelijkaardige tijden mee rijd, dan is de rekening snel gemaakt. Of ik alles zal winnen? Je weet nooit, maar iedere wedstrijd moet gereden worden en niemand is immuun voor pech.”Jelrik Suffeleers, 2de Slalom van Kuurne
“Eerlijk is eerlijk. Als Dominique in topvorm is zoals vandaag, dan is er niets aan te doen. Ik heb echt wel alles gegeven. Aan de Cappuccino werd de motorkap veranderd en er zijn nu ook meerdere luchthappers in en de opening vooraan is ook groter gemaakt. Dat heeft niet zozeer met gewichtsbesparing te maken dan wel met een betere koeling en een beter rendement van de motor.”Jan Verschaeve, organisator
“We kunnen tevreden zijn over het verloop van de wedstrijd. Ik stel toch vast dat er weer een aantal rijders minder zijn dan vorig seizoen. Slalom zou dringend moeten verjongen. Dat we hier toch nog 48 deelnemers aan de start hebben is deels te danken aan eenmalige deelnemers uit de rally bijvoorbeeld. Er is ook een markt aan bepaalde types van achterwielaangedreven wagens en er zijn er zo honderden in Vlaanderen. Als er daar 10% van besluiten om deel te nemen aan slaloms, dan hebben we opnieuw volle velden. Maar het is een moeilijke lijn tussen toegankelijkheid, spektakel en het pure slalom rijden.”Persbericht VAS
Tweet