Berlijn: António Félix da Costa neemt weerwraak met winst
Maximilian Günther (Maserati) werd in de eerste bocht aangetikt, waardoor zijn voorvleugel onder de wagen terecht kwam en hij zo naar de barrière schoof. De Duitser kon nog wel verder rijden, maar gaf daarna direct op. Nadat de plaatsen terug wat gesorteerd waren kregen we de tweede fase van de race. Daar zagen we naast de duo's van Porsche en Jaguar ook Rowland zich mengen in de strijd vooraan. Rowland had op dat moment elf plaatsen goed gemaakt. Zij kleurden dat deel van de race, vooraleer de tweede neutralisatie in voege kwam.
Die kwam na een botsing tussen Norman Nato (Andretti) en Sascha Fenestraz (Nissan), waarbij de wagen van deze laatste weggetakeld moest worden. Vanaf dan begon het tactische spel, vooral bij Jaguar. Evans moest nog altijd zijn tweede Attack Mode nemen. Op dat moment lag da Costa aan de leiding, maar de Kiwi vloog er voorbij. Alleen hoopte hij dat teamgenoot Cassidy zou volgen, maar dat liet de Porsche-piloot niet toe. Integendeel, hij nam de kop terug over en zou deze niet meer afstaan. Evans besloot uiteindelijk toch zijn laatste Attack Mode te wapenen, maar het kalf was al verdronken en hij viel terug achter Rowland. Cassidy was dan ook furieus op het team wegens de slechte strategie en nam het heft in eigen handen. De Kiwi vloog voorbij zijn teamgenoot en ook Rowland werd weggeblazen. Voor Evans werd het nog dramatischer, want hij zag zowel Dennis als Wehrlein voor zich eindigen en finishte pas als zesde.
Terwijl Vandoorne een goede start kende en zich kon nestelen in de punten, liep het toch halfweg de race weer slecht af voor de Rumbekenaar. Onze landgenoot kwam met teveel snelheid de eerste bocht in, hief Fenestraz zelfs op twee wielen en verloor daarbij zijn voorvleugel. Na twee ronden zocht hij de pits op om deze te laten vervangen, maar verder dan een twintigste plaats kwam hij niet.
In de stand verstevigt Cassidy zijn leiding met deze uitslag, met zestien punten voorsprong op Wehrlein en 22 op Rowland. Maar dan zien we al gaten waar je meer dan een overwinning voor nodig hebt om die te dichten, met Dennis op 38 en Evans zelfs op 43. Ook bij de teams blijft Jaguar stevig aan de leiding met 54 punten op Porsche, terwijl Nissan al bijna 100 punten achter ligt. En met nog zes races te gaan, zullen diegene die titelaspiraties (nog) hebben een tandje moeten bijsteken, te beginnen in Shanghai binnen twee weken.
Foto: Formula E
Tweet