van der Horst

Richting Hockenheim voor de Trophée Mitjet 2L France en Nord Europe

Mitjet Nord Europe
Mitjet Nord Europe
Voor sommigen is het nog geen tijd voor de zomerpauze. De kleppers van de Trophée Mitjet 2L France en Nord Europe komen dit weekend (van 19 tot 21 juli) in actie in Duitsland, waar op de Hockenheimring zowat 33 Mitjet 2L worden verwacht.
Amper drie weken na een spannende en bewogen meeting in Spa-Francorchamps komen de deelnemers aan de twee belangrijkste kampioenschappen van organisator Mitjet International opnieuw samen in actie. Dit keer dient de Duitse Hockenheimring, een voormalig F1-circuit, als decor voor de vierde manche van de Trophée Mitjet 2L Nord Europe en de derde van de Trophée Mitjet 2L France.
 
Romain Damiani wil met een gerust gemoed op vakantie
 
In beide kampioenschappen zorgde de meeting van Spa-Francorchamps voor een ommekeer. Het spannende duel tussen Romain Damiani (GTDRIVE Racing Team) en August Therbo (MV2S Racing) draaide al van bij de eerste meters in het voordeel van de Corsicaan uit, en hij trekt dan ook in beide kampioenschappen als leider in de tussenstand richting Duitsland.
 
Mitjet Nord Europe
Mitjet Nord Europe
De rijder van GTDRIVE Racing Team kwam dicht bij een eerste grand slam en stuurde zo niet alleen een sterk signaal richting de concurrentie, maar bewees ook dat met zo een kleine verschillen het minste foutje duur wordt betaald. De 17-jarige Deen betaalde een hoge prijs in België, maar is vastbesloten om in Duitsland revanche te nemen en zich, naast zijn leidersplaats in de Junior-rangschikking, ook opnieuw in de algemene tussenstand naar voor te werken.
 
Spannend op alle niveaus
 
Zonder één keer op het hoogste algemene podiumtrapje te staan wist Sébastien Seveau (Génération Stunt) in Spa de beste zaak te doen. Als leider in de Gentleman-rangschikking wist hij zich ook naar de tweede plaats algemeen in de Trophée Mitjet 2L France te hijsen, en zich zo in het duel tussen Romain Damiani en August Therbo te mengen. Zijn teammaat, Jérémy Lourenço, volgt als vierde algemeen en tweede in Gentleman in zijn spoor.
 
Mitjet Nord Europe
Mitjet Nord Europe
De titelstrijd belooft trouwens op alle niveaus spannend te worden, vooral dan bij de Juniors. Daar blijven jonge talenten als Mathias Cazaux (MV2S Racing) zich in de kijker rijden. In Spa wist hij voor de eerste keer algemeen te winnen, en Lazare Lartigau (VPS Racing) en Mathis Barrault (AV Racing) zitten hem op de hielen. Samen met August Therbo wordt dit kwartet door slechts 20 punten gescheiden.
 
Met drie van de vijf meetings achter de rug zitten de deelnemers aan de Mitjet 2L Nord Europe al bijna in de laatste rechte lijn van het kampioenschap. Het duel vooraan werd door de sterke prestaties van Romain Damiani nieuw leven ingeblazen: hij heeft nu een voorsprong van 14,5 punten op August Therbo, leider bij de Juniors. Xavier Bourlard (GTDRIVE Racing Team), eerste in Gentleman, zou in dit duel wel eens voor scherprechter kunnen spelen, net zoals vierde Tristan Clay (DN’S Racing), die in Spa zijn eerste zege in de Noord-Europese trofee behaalde.
 
Twee sterke gastrijders: Reshad de Gerus en Léo Payen
 
Zoals sinds het begin van het seizoen de gewoonte is, nodigt Mitjet International ook deze keer enkele rijders uit om de Mitjet 2L aan de tand te voelen. Na Lorens Lecertua, die in Spa-Francorchamps met succes zijn debuut maakte met de Mitjet, is het nu de beurt aan Reshad de Gerus. De jonge LMP2-rijder in de European Le Mans Series, afkomstig van la Réunion, finishte dit jaar als derde in LMP2 in de 24 Uur van Le Mans. In Hockenheim deelt hij de wagen met Léo Payen, rijder en manager van Sarthe Objectif 24.
 
Er staan zoals steeds vier wedstrijden op het programma, mis ze niet!
 
Vrijdag
09.00 - 09.30 Privé testritten
13.10 - 13.40 Vrije trainingen
17.20 - 17.55 Kwalificaties
 
Zaterdag
09.20 - 09.40 Race 1
13.10 - 13.30 Race 2
 
Zondag
09.20 - 09.40 Race 3
16.50 - 17.10 Race 4

Persbericht Mitjet International



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Circuit Internationaal op woensdag 17 juli 2024.
  • Skylimit Events

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons