Canada: Nieuwssprokkels vanuit de paddock
Tijdens de tweede vrije training heeft Romain Grosjean een bever aangereden. Het incident gebeurde aan het einde van het lange rechte stuk voor de laatste chicane. De bolide van de Haas-coureur liep behoorlijk wat schade op aan de voorvleugel. Voor de Amerikaanse renstal komt deze schade ongelegen, aangezien men niet heel veel reserve-onderdelen bij heeft dit weekend. "Het was een zware impact", zei de Fransman achteraf aan de media. "Het was een groot dier. Het is een beetje triest want ze lieten hem aan het begin van de training nog op tv zien bij de dertiende bocht. En dat is precies de plaats waar ik hem raakte. Ik ben verrast dat ze hem niet hebben weggehaald. Het is jammer voor het dier natuurlijk en ook voor onze voorvleugel." Grosjean kan zijn werk echter verder zetten want hij beschikt nog over een reserve-vleugel.
Technische problemen zorgden er voor dat Daniel Ricciardo tijdens de eerste oefensessies minder heeft gereden dan gepland. "Het lijkt iets elektrisch geweest te zijn", aldus Ricciardo tegen de pers. "We hadden in de ochtend al problemen. Ze hebben het proberen op te lossen, maar het probleem bleek er daarna nog steeds te zijn." Hierdoor verloor de Australiër heel wat baantijd. "We hebben dus niet heel veel gereden maar gelukkig kon ik op het einde nog wat ronden afwerken, zodat we toch nog iets hebben geleerd." Dani Ric verwacht nog altijd dat hij geen gridstraf zal oplopen. "Het probleem lijkt niet gerelateerd te zijn aan dat van Monaco", ging hij verder. "Het had te maken met de configuratie van de nieuwe motor." Verder denkt de Monaco-winnaar dat het allemaal wel goed komt. "Als morgen alles goed gaat, dan komt het wel in orde."
Volgende maand, tijdens de GP van Oostenrijk, verwacht men dat Red Bull Racing zal beslissen over welke motor ze volgend jaar willen gebruiken. De keuze zou zijn: blijven bij Renault of overschakelen naar Honda. Bij Renault liet directeur Cyril Abiteboul weten dat Red Bull heel goed hierover moet nadenken. De Fransman is ervan overtuigd dat Renault het team aan een nieuwe wereldtitel kan helpen op korte termijn. Dat liet hij aan Sky Sports F1 weten. "Ik begrijp best wat ze willen", aldus Abiteboul."Ze bekijken de technische en de commerciële kant want het is duidelijk heel anders om klant en partner te blijven van Renault of fabrieksteam te worden van Honda. Dat snap ik wel maar wat mij betreft hebben ze met ons meer kans om wereldkampioen te worden. Van Honda kan ik dat niet zeggen." Abiteboul schat dat de titel binnen de twee jaar kan behaald worden.
Foto's: Georges De Coster & Racing International Photography
Technische problemen zorgden er voor dat Daniel Ricciardo tijdens de eerste oefensessies minder heeft gereden dan gepland. "Het lijkt iets elektrisch geweest te zijn", aldus Ricciardo tegen de pers. "We hadden in de ochtend al problemen. Ze hebben het proberen op te lossen, maar het probleem bleek er daarna nog steeds te zijn." Hierdoor verloor de Australiër heel wat baantijd. "We hebben dus niet heel veel gereden maar gelukkig kon ik op het einde nog wat ronden afwerken, zodat we toch nog iets hebben geleerd." Dani Ric verwacht nog altijd dat hij geen gridstraf zal oplopen. "Het probleem lijkt niet gerelateerd te zijn aan dat van Monaco", ging hij verder. "Het had te maken met de configuratie van de nieuwe motor." Verder denkt de Monaco-winnaar dat het allemaal wel goed komt. "Als morgen alles goed gaat, dan komt het wel in orde."
Volgende maand, tijdens de GP van Oostenrijk, verwacht men dat Red Bull Racing zal beslissen over welke motor ze volgend jaar willen gebruiken. De keuze zou zijn: blijven bij Renault of overschakelen naar Honda. Bij Renault liet directeur Cyril Abiteboul weten dat Red Bull heel goed hierover moet nadenken. De Fransman is ervan overtuigd dat Renault het team aan een nieuwe wereldtitel kan helpen op korte termijn. Dat liet hij aan Sky Sports F1 weten. "Ik begrijp best wat ze willen", aldus Abiteboul."Ze bekijken de technische en de commerciële kant want het is duidelijk heel anders om klant en partner te blijven van Renault of fabrieksteam te worden van Honda. Dat snap ik wel maar wat mij betreft hebben ze met ons meer kans om wereldkampioen te worden. Van Honda kan ik dat niet zeggen." Abiteboul schat dat de titel binnen de twee jaar kan behaald worden.
Foto's: Georges De Coster & Racing International Photography
Tweet