Adrien De Leener: “Seizoen met ups en downs”
![Adrien De Leener & Cedric Sbirrazzuoli](https://www.autosport.be/i/200/upload/37aab09f13a8c50930500034fddd217c529c3977.jpg)
![Start BES Monza](https://www.autosport.be/i/200/galleries/375/e3cd9429eda94e36f2107223bfee2badf9f314fa.jpg)
![#52 AF Corse Ferrari 458 Italia](https://www.autosport.be/i/200/galleries/403/8c3746b35c5a7a0f0568bdce045f587af22beaec.jpg)
![Blancpain Endurance Series Paul Ricard](https://www.autosport.be/i/200/galleries/420/e77d284d69cf6488339740f437222b0be603c34b.jpg)
“Ik nam vier van de zes uren voor mijn rekening (zo opgelegd door het reglement) en fysiek gezien was het waarschijnlijk de zwaarste wedstrijd van het seizoen. Het was ook meteen de eerste keer in het donker voor mij. Uiteindelijk werden we zeventiende algemeen, wat overeenkwam met P7 in Pro-Am.” Al bij al een mooie remonte en goede generale repetitie voor het hoogtepunt van het seizoen… de 24 Hours of Spa!
![Cédric Sbirrazzuoli - Marie Pierre De Leener - Adrien De Leener](https://www.autosport.be/i/200/galleries/436/03ca0fa6c5b1a2416c990e814afdb0f33dc4b049.jpg)
Het tij moest uiteindelijk wel eens gaan keren en met de Nürburgring was men al bij de laatste manche aanbeland. “De kwalificaties zorgden opnieuw voor problemen. Het was geen goede strategie te lang te wachten om nieuwe banden te monteren. Je hebt hier twee ronden nodig om die op te warmen en net op dat moment was er een rode vlag die de sessie beëindigde.” Ondanks weinig tijd achter het stuur te hebben doorgebracht, was wel al duidelijk geworden dat het met de set-up goed zat.
![AF Corse - Ferrari 458 Italia #52](https://www.autosport.be/i/200/upload/bc40ccd787595adab2f3be00bcc9db4d32fa01e9.jpg)
![AF Corse - Ferrari 458 Italia GT3](https://www.autosport.be/i/200/galleries/439/f786c06a39d2b3fa8de1570ee6b80bdeff2ebca1.jpg)
Foto's: Vincent Wouters, Arne Simons & Martijn Wouters
Tweet