De populairste Formule 1 shirts volgens Google
![Max Verstappen](https://www.autosport.be/i/200/galleries/1402/407e1f1c5d9642e81d6c516bc359f8de928d86f1.jpg)
De wereldwijde zoektrends
Met behulp van Google Trends is een analyse gemaakt van de volgende teams en de bijbehorende keywords ver de periode van september 2013 tot en met september 2023:- Alfa Romeo T-shirt
- Alpine T-shirt
- Williams T-shirt
- Haas T-shirt
- Mercedes T-shirt
- Red Bull T-shirt
- Ferrari T-shirt
- Aston Martin T-shirt
- McLaren T-shirt
![Google Trends gegevens](https://www.autosport.be/i/200/upload/9bf0b003daf948dfb38e897b98024b929937d47a.jpg)
De resultaten
In 2013 wordt er het meeste gezocht op Williams T-shirts met een flinke piek in 2014, die mogelijk toe te schrijven is aan het toegenomen aantal podiumplekken in dat seizoen. Vanaf 2014 is het duidelijk zichtbaar dat Mercedes T-shirts steeds meer aan populariteit winnen doordat ze de positie innemen als wereldkampioen. McLaren T-shirts zijn met name de laatste jaren toegenomen aan populariteit en eind 2021 is het duidelijk dat Max Verstappen voor het eerst kampioen wordt met een flink toegenomen interesse voor Red Bull T-shirts. En aan het begin van dit seizoen is duidelijk zichtbaar dat veel mensen fan zijn van Fernando Alonso met een toenemende populariteit van Aston Martin T-shirts.Populariteit per regio
Google Trends geeft ook aan wat de zoektrends zijn per regio. Daar zijn de volgende resultaten zichtbaar met dezelfde set aan keywords:- In Frankrijk is het Mercedes T-shirt het meest populair (38%) gevolgd door het Ferrari shirt (28%) en het Red Bull shirt (24%)
- In Nederland is het Red Bull shirt (zoals verwacht) het meest populair (49%) gevolgd door het Mercedes shirt (32%) en het Ferrari shirt (19%)
- Oostenrijk en Mexico gaan voor de volle 100% voor Red Bull T-shirts
- In Duitsland gaat 53% voor een Mercedes T-shirt, 24% voor Red Bull, 20% voor Ferrari en 3% voor McLaren.
Dit onderzoek is uitgevoerd in samenwerking met Pinkcube, leverancier van bedrukte T-shirts en andere promotieartikelen.
Persbericht DB Online Marketing - Foto: Georges De Coster
Tweet