van der Horst

ELE Rally: Spijtige opgave voor de RACB National team Corsa e-rally

Lyssia Baudet/Daphné Henry - Opel Corsa-e
Lyssia Baudet/Daphné Henry - Opel Corsa-e
Lyssia Baudet en Daphné Henry zetten bij de tweede manche van de ADAC Opel Electric Rally Cup, dit weekend in en rond Eindhoven verreden, een opmerkelijk wedstrijdbegin neer. Na de eerste zes chronoritten lagen de vertegenwoordigsters van het RACB National Team op een vierde plaats bij de Corsa-e Rally’s, en domineerden ze de Ladies-categorie. Helaas werd de corijdster ziek, want een opgave onvermijdelijk maakte.
  • St. Paul
Een week geleden stond ze nog met een wagen met verbrandingsmotor aan de start van de Sezoens Rally, afgelopen vrijdag en zaterdag switchte Lyssia Baudet voor de ELE Rally in en rond het Nederlandse Eindhoven naar een elektrische aandrijfmodus. Dit keer droeg de vertegenwoordigster van het RACB National Team de kleuren van Opel Team Belgium, aan het stuur van een  Corsa-e Rally. In de tweede manche van de ADAC Opel Electric Rally Cup lag onze landgenote na afloop van de eerste zes klassementsproeven op een vierde plaats in de promocup.

“Het was nochtans niet eenvoudig”, legt Lyssia uit. “Op sommige plaatsen lag het parcours er ontzettend nat bij. Door de regen waren de wegen heel verraderlijk geworden.”

Iets later moest het Belgische duo jammer genoeg van op de zijlijn toekijken. “Daphné, mijn corijdster, voelde zich zodanig onwel dat het onmogelijk was om de rally verder te zetten, ondanks al haar inspanningen op de verbinding. We hadden geen andere keuze dan de handdoek te gooien.”

“Jammer, maar dat hoort bij de sport”, stelde Lyssia filosofisch. “In rally vorm je een duo. Als het één van de twee teamleden onmogelijk is om zijn rol te vervullen, is het voor allebei afgelopen. Afspraak nu midden juni in de Vogezen, voor de volgende wedstrijd aan het stuur van deze formidabele Opel Corsa-e. Pauline Denis, dit weekend afwezig door andere verplichtingen, zal dan opnieuw mijn corijdster zijn."

Persbericht RACB National Team

 



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Rally op maandag 27 mei 2024.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons