van der Horst

Frédéric Vervisch stapt in bij Saintéloc Racing: "Alle Audi-teams toonden interesse"

Saintéloc Racing - Audi R8 LMS GT3
Saintéloc Racing - Audi R8 LMS GT3
Frédéric Vervisch maakt zich op voor alweer een druk autosportseizoen. De West-Vlaming komt opnieuw aan de start in het WTCR bij Comtoyou Racing, maar we zien hem daarnaast ook aan het werk in de GT World Challenge Europe. Voor Saintéloc Racing zal onze landgenoot aan de start verschijnen van zowel de Sprint- als Endurancecup. In deze laatste zal hij een team vormen met Markus Winkelhock en Finlay Hutchison, terwijl hij in de Sprintcup Aurélien Panis naast zich krijgt. Tijdens de 24 Uur van Spa van 2018 en 2019 was Vervisch ook al actief voor het Franse team.
  • LTF
Frédéric Vervisch
Frédéric Vervisch
"Het leuke is dat alle Audi-teams uit de GT World Challenge Europe mij als piloot wilden", aldus Frédéric Vervisch aan Autosport.be. "In overleg met Audi heb ik dan gekozen voor Saintéloc Racing omdat zij toch een sterk totaalpakket kunnen voorleggen. Met Finlay Hutchison heb ik in het verleden al samen gereden, hij vertelde me dat hij momenteel een strak sportschema volgt om echt scherp te staan voor de seizoensstart. Ik ben in de eerste plaats natuurlijk blij dat ik mijn WTCR-programma, wat prioriteit heeft, kan combineren met een GT3-kampioenschap."

Frédéric Vervisch
Frédéric Vervisch
"Als ik de huidige kalenders samenleg is er wel één clash, en dat is de 24 Uur van Spa die samenvalt met de WTCR-wedstrijden in Adria. Beide circuits liggen niet in elkaars buurt maar ik bekijk toch de mogelijkheid om bijvoorbeeld op vrijdag en zaterdag in Italië aan de start te staan en op zaterdag naar Spa af te reizen. Ik blijf dan terwijl ook hopen dat een van beide kalenders nog wordt aangepast, iets wat zeker niet onmogelijk is in deze coronatijden. Daarnaast is er ook de Intercontinental GT Challenge, maar mijn deelname daar zal wedstrijd per wedstrijd moeten worden bekeken en hangt natuurlijk volledig af van mijn beschikbaarheid."

Foto's: Saintéloc Racing & Arne Simons



Dit artikel werd gepubliceerd door Arne Simons in GT World Challenge Europe op woensdag 24 maart 2021.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons