Goodyear doet het nu elektrisch in het PURE ETCR dat dit weekend van start gaat
![Romeo Ferraris - Alfa Romeo Giulia](https://www.autosport.be/i/200/upload/5b5fbf171fba8462834bc60591e74a8401046cda.jpg)
![Pure ETCR](https://www.autosport.be/i/200/upload/3e20b915ace5814783b15ac97836b7ebaad054b0.jpg)
De openingswedstrijden in Vallelunga trekken het seizoen 2021 op gang, met vervolgens bezoeken aan de bekende omlopen van MotorLand Aragón en de Hungaroring, een nieuw stratencircuit in Kopenhagen en een finale in het Zuid-Koreaanse Inje Speedium. Op de deelnemerslijst zien we CUPRA en Hyundai, maar ook de Alfa Romeo Giulia ontwikkeld door het Italiaanse privéteam Romeo Ferraris.
Unieke wagens voor een unieke serie
![Pure ETCR](https://www.autosport.be/i/200/upload/6e83bfa31148a9868049d564f658274d5ff936ee.jpg)
Het resultaat zijn hoge snelheden met dank aan het enorme koppel van de elektrische wagens en dat met een wedstrijdformat dat zijn gelijke niet kent. Elke wedstrijd zal maximaal 25 kilometer lang zijn, met rijders die vertrekken achter een starthek… Vervolgens nemen ze het tegen elkaar op in een reeks ‘battles’ of gevechten om zo in de Super Finale de Koning of Koningin van het weekend aan te duiden.
In dit zeer innovatieve kampioenschap voorziet Goodyear iedere wagen van identieke banden en die Goodyear Eagle F1 SuperSport ETCR wordt zowel bij droog als nat weer gebruikt. Doordat er maar één specifieke band gebruikt wordt, helpt het PURE ETCR om Goodyear toe te laten minder transport te moeten voorzien per event.
![CUPRA - Cupra e-Racer](https://www.autosport.be/i/200/upload/f7ae24ed54f6c58461df069fdabd3d52f972ef4a.jpg)
Het weekend voorbereiden
Trinks blikt vooruit op Vallelunga, een circuit dat nu goed gekend is bij zowel de teams als Goodyear:![Goodyear Eagle F1 SuperSport](https://www.autosport.be/i/200/upload/ce86eb0131f86dd80c880de52aa045b1df4774f5.jpg)
Persbericht Goodyear
Tweet