Herber-Lanting en Van Glabeke-Jonkheere winnaars van race 2 in Super GT & GT
![Lanting-Herber - Ferrari 458 GT2](https://www.autosport.be/i/200/upload/60b3248fbad32d1de933397a38213546d4a06a0a.jpg)
![Cvetkovic-Hanbrecht - Audi R8 GT3 LMS Ultra](https://www.autosport.be/i/200/upload/714da5d457a963b5c13c296d8780b2fb202c717d.jpg)
In de daaropvolgende ronden kwam Herber meer en meer onder druk te staan van Hambrecht, maar de Ferrari-coureur hield goed stand en kon zijn eerste positie lang vasthouden. In de vijfde ronde zag Hambrecht echter toch een gaatje en moest Herber zijn meerdere erkennen in de Audi van de Duitser.
![Zumbrink - Volvo S60 V8](https://www.autosport.be/i/200/upload/878e00fabc39b223bfd7418e325b6abedfe18573.jpg)
Zumbrink leek dus solide op de derde plaats te liggen, maar verloor vlak voor de pitstops kostbare tijd. De Volvo van Zumbrink leek namelijk vlak voor het Scheivlak stil te vallen, maar Zumbrink kreeg plotseling toch weer snelheid in zijn auto. “Mijn auto ging in noodloop, hierdoor heb ik een halve ronde maar 80 km/u kunnen rijden”, verklaarde Zumbrink na afloop. “Gelukkig ging op dat moment net het pitwindow van start, dus ik kon meteen de pitstraat induiken.” Met dit voorval verloor Zumbrink wel veel seconden en zag hij onder andere dat Peter Hoevenaars en Niels Bouwhuis hem inhaalden.
Na de pitstops lag Slobodan Cvetkovic met zijn Audi R8 GT3 LMS Ultra nog steeds op de eerste plaats, gevolgd door Martin Lanting in de Ferrari 458 GT2. Daarachter lag Peter Hoevenaars op de derde plaats, maar de Viper-coureur stond onder zware druk van René Wijnen in de Vicora en Henry Zumbrink in de Volvo S60 V8 SIlhouette.
Lanting reed ondertussen snel naar Slobodan Cvetkovic toe en kon in de slotfase van de race zelfs de eerste positie in de race overnemen. Daarachter ging het voor Peter Hoevenaars echter goed fout. Hoevenaars schoot rechtdoor bij het Scheivlak en vloog hard van de baan. Doordat er brokstukken op de baan terecht kwamen werd daarna besloten om de safety car de baan op te sturen.
Doordat dit in de laatste minuten van de race gebeurde werd de race achter de safety car afgevlagd. De overwinning in de race ging hierdoor naar Martin Lanting en Bob Herber, Slobodan Cvetkovic en Fabian Hambrecht eindigden op de tweede plaats en Henry Zumbrink op positie drie.
![Van Glabeke-Jonkheere - Ferrari 458 GT3](https://www.autosport.be/i/200/upload/bf5bbe3f74b40641d11f6b440dfbcd65007d046a.jpg)
Pim van Riet kon maar kort genieten van zijn eerste positie. De Radical-coureur moest namelijk in de derde ronde zijn auto met technische problemen naast de baan tot stilstand zetten. “Er sprong een olieslang kapot, waardoor ik besloot om de auto meteen aan de kant te zetten om verdere schade aan de motor te voorkomen”, verklaarde Van Riet na afloop.
Hiermee kwam de leiding in de GT-divisie in handen van Craig Wilkens. Wilkens stond echter onder zware druk van Frederik Jonkheere en ook Duncan Huisman zat niet ver achter dit tweetal.
![Wilkens - Dodge Viper GT3](https://www.autosport.be/i/200/upload/ac599126f0f73f371c46040c4f493e87f2280fae.jpg)
Na de pitstops had Patrick van Glabeke van Frederik Jonkheere de Curbstone Ferrari 458 GT3 in leidende positie in handen gekregen. Achter Van Glabeke lag Craig Wilkens nog steeds op de tweede plaats, met daar weer achter Luc Braams en Ward Sluys.
![Vanbellingen-Sluys - BMW Silhouette](https://www.autosport.be/i/200/upload/f08cb337752dbc9ac8d2c7df7d94a884266adc28.jpg)
Door de safety car situatie kwam de eerste plaats voor Patrick van Glabeke en Frederik Jonkheere niet meer in gevaar.
De overwinning in de GT-divisie ging dus naar hun, voor Viper-coureur Craig Wilkens en Steve Vanbellingen en Ward Sluys in de BMW M3 silhouette. Zij konden terugkijken op een betere race dan die van zaterdag. “Zaterdag kregen we de banden niet aan de gang”, verklaarde Vanbellingen. “Vandaag wel, dus het ging al een stuk beter. Ik denk dat onze rondetijden nu wel drie seconden sneller waren dan zaterdag, dus dat scheelt een hoop!”
![Daan Meijer - Porsche 997 Cup](https://www.autosport.be/i/200/upload/02b541eb403f0ce18751b98d524a20f36e08574a.jpg)
Het gevaar voor Neyens was hierna nog steeds niet geweken. De Porsche-coureur kwam namelijk onder zware druk te staan van de BMW met James Webb achter het stuur. Webb noteerde snelle rondetijden en naderde Neyens zelfs al snel tot op een halve seconde. Webb deed hierna verwoede pogingen om aan Neyens voorbij te gaan, maar kwam er niet zomaar voorbij. Uiteindelijk lukte het de BMW-coureur om Neyens bij uitkomen Bosuit voorbij te gaan.
Na de pitstops had Max Koebolt in leidende positie de Corvette GT4 van Ferdinand Kool in handen gekregen. Achter Koebolt lag Daan Meijer op de tweede plaats, met daar weer achter Tom Webb, Marcel van Berlo en het duo Lamster/Neyens. Fiona James lag op de zesde plaats in haar divisie.
![Van Berlo - Porsche 997 Cup](https://www.autosport.be/i/200/upload/3aa0faf6dfc577353783ca96f4eafe6dc9011e71.jpg)
Webb zette Meijer onder zware druk en haalde alles uit de kast om de Porsche-coureur in te halen. Meijer probeerde Webb achter zich te houden maar moest uiteindelijk in de Gerlachbocht zijn meerdere in de BMW-coureur erkennen. “Het was een spannend gevecht, het ging er close aan toe. Ik heb er echt van genoten”, aldus Daan Meijer na afloop. “De race duurde voor mij alleen eigenlijk een paar ronden te lang, want mijn banden waren al teveel versleten. Daarom kon ik de Webb’s in de slotfase niet meer achter me houden.”
![Webb-Webb - BMW E46 M3 GTR](https://www.autosport.be/i/200/upload/a35040cf94466eac2cc09b636edd59cf98654e05.jpg)
Porsches, ik denk dat wij en de Porsches een goede match zijn! We kijken uit naar de rest van dit seizoen.”
Supercar Challenge Press
Tweet