Jac Motors (Leenders-Jaspers-Bauthier) op het nippertje in Mettet
![Leenders-Jaspers-Bauthier](https://www.autosport.be/i/200/upload/efe1fe83c55c125691a62db7843a60853ec01815.jpg)
![Jac Motors 1 - VW Fun Cup](https://www.autosport.be/i/200/upload/cfee44576593ce9978c44800eda7ad020a7a7492.jpg)
Voor zijn terugkeer naar het kampioenschap van Kronos Events heeft Allure Team aan iedereen herinnerd dat ze niet voor niets drievoudig kampioen zijn. Cédric Bollen, Sébastien Kluyskens en Gilles Debrus (#277) verloren de zege door een strafronde omwille van een inhaalbeweging onder gele vlag. Met de punten van de tweede plaats mochten ze met andere woorden meer dan gelukkig zijn.
De kleinste podiumtrede werd ingenomen door de #269 Jac Motors, die het succes van het team uit Zaventem compleet maakte. Mathieu Detry, Sébastien Incardona en Stéphane Perrin zullen dit seizoen zonder twijfel een rol spelen! De #426 Acome Racing van Martin Leburton en vader en zoon Piron (Pierre en Gilles) was niet uit de kopgroep weg te slaan en eindigde aan de voet van het podium, voor het ongelukkige trio van de #2 DRM Autographe, uiteindelijk vijfde na een ronde verloren te hebben in de slotfase.
En wat dan met de kampioenen? Socardenne by Milo had zich voorgenomen om de nieuwe campagne sterk aan te vatten met de bedoeling hun titel te behouden. Maar de pechduivel had het hele weekend zijn intrek genomen bij het team van Christophe Nivarlet! De drie kandidaat-winnaars van het team kenden immers zware technische problemen: de #289 (Kevin Balthazar-Romain Degeer-Matteo Raspatelli) viel al in de opwarmronde stil met een sensorprobleem en op de #149 (Kevin Caprasse-Tom Rensonnet-Giovanni Scamardi) ging de motor stuk, ondanks een beresterke start van Kevin Caprasse. Vanop de vijftiende startplaats kon hij doorstoten naar de leidersplaats, voor de #280 (Lorenzo Donniacuo-Christophe Nivarlet-Benjamin Kaivers) die later werd gestopt door een kapotte aandrijfas. Een weekend om snel te vergeten!
Clubsport wint in Fun, Acome Racing 1 in Pure
![Clubsport Racing - VW Fun Cup](https://www.autosport.be/i/200/upload/9580e78dc937c42a843628193361042083c5a354.jpg)
![Acome Racing 1 - VW Fun Cup](https://www.autosport.be/i/200/upload/2bbc83815ed4bbace309213b794f14caea13d49e.jpg)
![SGRT.be - VW Fun Cup](https://www.autosport.be/i/200/upload/08e25fce23dcc056f1b290e50b0ccd633a695654.jpg)
Biplaces: Trendy Monster by Milo heersen
![Trendy Monster by Milo - VW Fun Cup](https://www.autosport.be/i/200/upload/daa416eadc41416d9e461a00cbd5a8e30e3285af.jpg)
Het duel vond dus niet echt plaats, omdat de #365 Carpass LRE by DRM (Stéphane Lémeret-Philippe Wintgens-Philippe Reynens-Edouard De Braekeleer-Miguel Coppieters) het slachtoffer werd van problemen met de versnellingsbak die de kampioenen van 2018 naar de kleinste podiumtrede verwezen. Dat was goed nieuws voor de #364 van nieuwkomers CG Racing. Aan de zijde van Maxime Musin eindigde Martin Brunet zijn eerste race in de VW Fun Cup dus op een veelbelovende tweede plaats.
De top 5 van de categorie werd vervolledigd door de #375 Mazuin Sport (Camille Mazuin-Michael Mazuin-Louis Mazuin-Antoine Potty-Damien Dupont) en de #360 CBRS by Milo (Alain Dupont-Philippe Fisette-Michel Koning).
Na deze eerste meer dan geslaagde confrontatie, wordt de VW Fun Cup powered by Hankook verwacht op het Circuit de Nevers Magny-Cours. Worden de kaarten opnieuw verdeeld op dat nieuwe speelterrein? Antwoord op 19 en 20 april!
Foto's: VW Fun Cup/Letihon
Tweet