Misano: Pascal Wehrlein wint na dramatische finale
De onderbreking duurde niet lang, want na twee ronden werd de race hervat. Er vond een aantal keer een wisseling van de leiding plaats, totdat halverwege de race Rowland zich naar voren werkte. Wehrlein volgde en er ontstond een spannend duel tussen hen beiden, terwijl Dennis iets achterbleef en hen ruimte gaf voor een tweestrijd. Een paar ronden later greep Rowland opnieuw de leiding, maar in ronde 21 zette de Brit alles op alles voor de overwinning. Wehrlein bleef in zijn spoor, maar kwam er niet voorbij. Het leek erop dat Rowland de overwinning binnen had, tot het noodlot toesloeg voor Nissan.
Halverwege de laatste ronde vertraagde Rowland plotseling. Het bleek dat de Brit zonder energie zat, iets wat niet meer was voorgekomen sinds de beruchte race in Valencia 2021. Hierdoor kreeg Wehrlein de leiding cadeau, een geschenk dat hij met beide handen aannam om zo naar zijn tweede overwinning van het seizoen te rijden. De strijd om de tweede plaats was nog spannend. Dennis werd op de hielen gezeten door Müller, die op zijn beurt werd bedreigd door Cassidy. Het leek erop dat Dennis de derde plaats zou pakken, maar toen Rowland uitviel, ontstond er alsnog een gevecht voor de resterende podiumplaatsen. De top drie werd pas bij de finishlijn bepaald waar Müller op het nippertje werd verslagen door Cassidy. Teleurstelling overheerste bij het ABT CUPRA-team. Uiteindelijk wist polesitter Hughes de top vijf af te sluiten.
Voor Vandoorne werd dit opnieuw een race om snel te vergeten. Hij viel direct terug bij de start en verloor later een deel van zijn voorvleugel, om vervolgens nog meer tijd te verliezen. De Belg reed de pits in en kwam uiteindelijk een ronde achter te liggen op zijn tegenstanders, waardoor de race voor hem meer uitdraaide op een testsessie. Die eindigde in mineur, omdat hij uiteindelijk zijn DS Penske-bolide moest parkeren vanwege remproblemen.
Door de gebeurtenissen in de laatste ronde verandert ook de tussenstand. Dennis en Wehrlein staan nu gelijk in het klassement, met negen punten voorsprong op Rowland. Cassidy volgt op dertien punten, terwijl Maximilian Günther (Maserati), vandaag negende, al op 24 punten volgt. Jaguar blijft aan de leiding bij de teams, met zestien punten voorsprong op Andretti en negentien punten op Porsche.
De coureurs hebben nu twee weken rust voordat ze naar de wedstrijd van het seizoen gaan: Monaco.
Foto's: Formula E
Tweet