Nieuwssprokkels uit de enduranceracerij, week 9
![Tom Van Rompuy, Charlie Eastwood en Rui Andrade](https://www.autosport.be/i/200/upload/ca201c4f9677d3c544b0c01309af24828b81b7a7.jpg)
![TF Sport - Chevrolet Corvette Z06 GT3.R](https://www.autosport.be/i/200/galleries/1514/4baf7197b8eff552e5c44f0f3cfadebe47369f8e.jpg)
![Laurens Vanthoor](https://www.autosport.be/i/200/galleries/1514/cef288b6854c68e4cbb921a7e3eb3434bafc441b.jpg)
![Porsche Penske Motorsport - Porsche 963](https://www.autosport.be/i/200/galleries/1514/9cf5d34da479de0904a2e6dc3df418cb91d92385.jpg)
![Aston Martin Valkyrie AMR Pro](https://www.autosport.be/i/200/upload/d3822fd5961bb56a446ee389374184dc8a800142.jpg)
*** Ferrari neemt een afwachtende houding aan met de 499P wanneer het op updates aankomt. De Hypercars werken namelijk compleet anders als de LMDh's. Zo moest Porsche aankloppen bij alle andere merken in LMDh, terwijl Ferrari maximum vijf jokers kan inzetten voor ingrijpende veranderingen. Volgens hoofd van Ferrari Stefano Colleta komen er pas in de tweede seizoenshelft, mogelijk zelfs pas volgend jaar updates.
*** Nadat alle constructeurspunten van BMW en Ferrari in IMSA geschrapt zijn, hebben beide merken toch bedenkingen bij deze straf. Andreas Roos, hoofd bij BMW M Motorsport, zegt dat men zich hield aan de gemaakte afspraken en valt dus niet te begrijpen dat men de voorgeschreven limieten zou overschreden hebben. Colleta van zijn zijde dringt aan op een duidelijke uitleg met betrekking tot de IMSA-straf. Met nog minder dan twee weken voor Sebring is hier het laatste woord zeker nog niet gezegd.
![Proton Competition - Ford Mustang GT3](https://www.autosport.be/i/200/upload/66138d24fd9d2ed280dc942efe47bbd75bb9101e.jpg)
![Start FIA GT World Cup in Macau](https://www.autosport.be/i/200/upload/4c3634264dbb78347480b333723ff94cb2a47f6f.jpg)
Foto's: Racing International Photography - Shameem Fahath - Georges de Coster
Tweet