Cupra logo
SEAT heeft grootse plannen met de Cupra-lijn van zijn modellen. De Spaanse VAG-dochter wil vanaf eind februari de naam Cupra als een op zichzelf staand merk lanceren. De eerste Cupra-modellen moeten aan het grote publiek getoond worden op het autosalon van Genève begin maart, maar alvorens het zover is, staat er op 22 februari een officiële presentatie gepland van het nieuwe merk Cupra. Het logo van het nieuwe merk toonde SEAT vandaag reeds.
"CUPRA is altijd al de meest sportieve manier geweest om met een SEAT te rijden. Nu is de tijd rijp voor CUPRA om op eigen benen te staan, om zijn eigen ziel, zijn eigen DNA en zijn eigen identiteit te tonen. Alle nieuwe CUPRA-modellen zullen het nieuwe CUPRA-logo dragen", aldus SEAT in een persbericht. SEAT is de recente jaren steevast gepositioneerd als het jeugdige broertje van Volkswagen en met een aparte entiteit voor Cupra, lijkt het merk zich vol te willen richten op de uitbreiding van de meer sportievere SEAT's. Het is niet duidelijk of de SEAT-naam volledig van de modellen zal verdwijnen, maar die kans is niet onbestaande.
Vanaf vandaag is er ook een speciale website beschikbaar voor het merk: www.cupraofficial.com.