Team VDB bewijst lange adem in Spa 240
Vier uur wedstrijd, dan kan er vanalles gebeuren en is de startpositie misschien minder van belang. Toch spurtte Hoogwerf bij de start meteen naar plaats vijf. Rond de kaap van het eerste wedstrijduur nam Steven Teirlinck tijdens een FCY procedure het stuur over. Door die tactische zet kwam de Cupra als derde wagen in het algemeen klassement opnieuw de baan op. Steven slaagde erin in die kloof op de achterliggers stelselmatig uit de diepen. Rond halfweg wedstrijd leek een algemeen podium binnen de mogelijkheden te liggen.
Een onverwachte schuiver en wat oponthoud in de grindbak leek daar een streep door te trekken. De Cupra verloor een ronde en kon hervatten op plaats acht. Steven Teirlinck maakte er meteen een lange stint van en kon opschuiven in het klassement. De strijd was nog niet gestreden en met nog meer dan anderhalf uur wedstrijd gaf hij het stuur aan zijn Nederlandse compagnon.
Yardy Hoogwerf reed als door een wesp gestoken en hij slaagde erin zich te ontdubbelen. De concurrentie zocht de laatste verplichte pitstop op bij het ingaan van het laatst wedstrijduur. Voor Team VDB was het pokeren op een nieuwe neutralisatie om hun kansen op het beste resultaat te vergroten. Hoogwerf reed ondertussen rond op een tweede positie met een halve minuut voorsprong.
Met nog twintig minuten wedstrijd kwam daar die FCY procedure. Het moment dus om die laatste pitstop te maken. Die verliep vlekkeloos en zonder te veel tijd te verliezen kwam de opvallende TCR de omloop op in vierde positie. De Supra GT4 van Cédric Wauters bleek in die laatste minuten nog onhoudbaar en zo eindigden Hoogwerf en Teirlinck op een mooie vijfde plaats in het algemene klassement, in dezelfde ronde en op een handvol seconden van plaats twee, drie en vier. Ze verzekerden zich zo ook van de overwinning in de hoogste toerwagenklasse. Een mooie afsluiter van een kleurrijk seizoen voor Yardy Hoogwerf, Steven Teirlinck en Team VDB.
Persbericht Team VDB
Tweet