van der Horst

Team WRT mikt op rijke puntenoogst in Misano

Maxime Martin - Charles Weerts
Maxime Martin - Charles Weerts
Na de sterke prestatie in kwalificatie vrijdagavond met poles voor Maxime Martin (R1) en Charles Weerts (R2) heerste er uiteraard een positieve sfeer in de Team WRT-box. Het team uit Baudour mikt straks op een rijke puntenoogst.
  • St. Paul
Gezien het kort tijdsbestek van tien minuten dat slechts twee runs toeliet, werd voor beide wagens voor een verschillende strategie geopteerd.
Dries Vanthoor en Charles Weerts kwamen na een eerste rondje binnen voor nieuwe banden om dan twee ronden af te werken in hun tweede run. Voor Maxime Martin en Valentino Rossi gold net de omgekeerde strategie.

Ei zo na lukte het team uit Baudour de dubbel voor race 1 ware het niet dat Vanthoor zijn beste tijd geschrapt zag om nipt buiten de lijnen te hebben gekleurd.
"Het Swiss Timing-systeem laat geen ruimte voor verhaal. Voor aanvang worden in de bochten markeringen aangebracht en een camera geïnstalleerd en ga je erbuiten dan wordt er automatisch een foto van de achterzijde en de zijflank van de auto met het nummer genomen. Een filmpje van zo'n drie seconden mét tijdvermelding zodat precies kan worden nagegaan in welke ronde de inbreuk werd begaan" verduidelijkt Kurt Mollekens, verantwoordelijk voor het GT-programma.

"De BMW is competitiever dan in Brands Hatch maar niet dominant, maar in beide races verwachten we hoe dan ook sterk voor de dag te komen. Door betere luchtcondities voor de motoren en iets zachtere temperaturen zal de avondrace wellicht sneller zijn dan deze in de namiddag waar te hoge tracktemperatuur tot gripverlies kan leiden. Bandendegradatie is hierbij evenwel geen bepalende factor gezien het wedstrijden van slechts een half uur betreft." 

Hoe het met beide LMGT3-wagens is gesteld na in Spa tijdens de WEC-race bij zware crashes te zijn betrokken wilden we nog weten. "Gelukkig is geen van beide BMW-chassis' geraakt. Dat betekent dat de wagens niet naakt gestript hoeven te worden om dan naar München te worden gestuurd maar in onze eigen werkplaats hersteld kunnen worden".  

Foto: Michele Scudiero



Dit artikel werd gepubliceerd door Hans van Onsem in GT World Challenge Europe op zaterdag 18 mei 2024.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons