van der Horst

Nürburgring: Porsche palmt eerste startrij in

Rutronik Racing - Porsche 911 GT3-R
Rutronik Racing - Porsche 911 GT3-R
Vanochtend tijdens de kwalificaties op de Nürburgring was het Porsche dat de eerste startrij kon claimen. Op een droge baan konden Julien Andlauer, Sven Müller en Patric Niederhauser de snelste gemiddelde tijd realiseren in de Rutronik Porsche #96. Zij hadden uiteindelijk 88/1000sten van een seconde bonus op de Schumacher CLRT Porsche #22 (Guven, Heinrich, Boccolacci). De best geplaatste Belgen op de grid werden Dries Vanthoor en Charles Weerts (WRT BMW #32), zij beginnen straks om 15 uur als twaalfde aan de wedstrijd.
  • LTF
WRT - BMW M4 GT3
WRT - BMW M4 GT3
De eerste niet PRO-wagen werd de Saintéloc Audi #25 van onder meer Gilles Magnus, die op een nieuwe zege aast in de Gold Cup. Zij werden vijftiende, Ugo De Wilde kwam in de zuster-Audi (#26) tot P32. De Proton Ford Mustang #64 van onder andere Frédéric Vervisch start straks als 21e, drie plaatsen voor de WRT BMW #46 (Martin, Rossi, Marciello). Vader en zoon Machiels (AF Corse Ferrari #52) reden samen met Bertolini een gemiddelde chrono die goed was voor P40 op de grid.

Comtoyou Racing - Aston Martin Vantage AMR GT3 Evo
Comtoyou Racing - Aston Martin Vantage AMR GT3 Evo
Q2 moest een tijdlang worden onderbroken na een zware crash van Lorcan Hanafin (Walkenhorst Aston Martin #35) in de Schumacher S. De Aston's van Comtoyou Racing noteerden verspreid over het veld, met de #007 (Drudi, Sorensen, Thiim) die goed was voor een zevende startplaats. De #12 (Esteban Muth, Nicolas Baert en Sebastian Ogaard) werd 31e, twee plaatsen voor de #21 (Sam Dejonghe, Matisse Lismont, Charles Clark). De #11 (Kobe Pauwels, John De Wilde, Job Van Uitert) deed het iets minder met een 47ste startplaats.

Foto's: Geert Franquet & Arne Simons



Dit artikel werd gepubliceerd door Arne Simons in GT World Challenge Europe Endurance op zondag 28 juli 2024 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Nürburgring.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons