McLaren Senna GTR
Eén jaar nadat SRO aankondigde de GT2-klasse nieuw leven in te blazen, presenteerde Algemeen Directeur Stéphane Ratel vandaag de plannen om ook de GT1-klassenaam opnieuw in gebruik te nemen. GT1-machinerie zou anno 2020 bij twee meetings in actie moeten komen en is uitsluitend voorbehouden voor pure gentlemen-rijders.
Red Bull RB15 & Aston Martin Valkyrie
"Wat is de volgende stap als we reeds GT4, GT3 en GT2 hebben", vroeg Ratel retorisch. "Ik denk dat er iets ontbreekt en dat is de GT1 Sports Club voor volgend jaar. Je hebt al deze prachtige machines die door veel constructeurs aan de wereld worden getoond. Je mag er niet mee op de openbare weg rijden, het zijn racewagens, maar ze kunnen er niets mee doen. Ik denk dat er een markt bestaat voor deze wagens en voor de eigenaars om een zeer prestigieuze club te vormen voor zeer snelle en exclusieve racewagens."
Porsche Motorsport GT2 Supersportscar
Hoe het race format eruit zal zien, is nog niet geweten. Als type wagens werden de voorbeelden van de McLaren Senna en de Aston Martin Valkyrie getoond, hypercars dus. In 2020 staan er twee meetings op het programma: 3 & 4 oktober in Paul Ricard (samen met de seizoensfinale van Frans GT) en 21 en 22 november in Kyalami - samen met de finale van de Intercontinental GT Challenge. SRO zou voor transport zorgen van de ene locatie naar de andere. In 2021 zou de kalender, indien het concept succesvol blijkt, uitgebreid worden naar 4 evenementen.